Half-Wrap belettering
Soms krijg je de kans om iets unieks te creëren, en dit project was daar een perfect voorbeeld van. Mijn toenmalige firmacar—a feloranje Volkswagen Polo—was niet zomaar een wagen, maar een rijdend statement. Een half-wrap belettering zorgde ervoor dat hij overal de aandacht trok en het merk op een stijlvolle én doeltreffende manier in de kijker zette.
De wrap zelf was een kunstwerk op wielen: een gedetailleerde afbeelding van het hotel, vergezeld door de logo’s, zodat iedereen meteen wist waar deze wagen voor stond. Maar het echte hoogtepunt? De adresgegevens in contour gesneden fluorescerende folie op de achterzijde. Overdag al een eyecatcher, maar zodra het donker werd, lichten de gegevens op en bleven ze perfect zichtbaar—zodat geen enkele potentiële klant de boodschap miste.
-
Gek genoeg kreeg ik bij mijn functie een firmawagen, en die moest ingeruild worden in Düsseldorf. Omdat het hotel een Duitse keten was, reed ik dus vrolijk rond met Duitse nummerplaten. Mijn GM destijds, Peter Nuiten, liet me weten dat ik een nieuwe auto mocht samenstellen – een droom voor elke medewerker, natuurlijk!
Dus ik vroeg hem: "Peter, mag ik de wagen beletteren?" Waarop hij zonder aarzelen zei: "Zeker wel!" Ik kon het niet laten om door te vragen: "Op save of out-of-the-box?" Zijn antwoord? "Maak me enkele voorstellen."
Ik ging aan de slag en ontwierp twee mock-ups: een grijze, ingetogen versie en een knaloranje variant. Nu, Peter was van Nederlandse afkomst, en toch… kreeg ik carte blanche. De keuze was snel gemaakt. Die oranje wagen moest het worden! Merkidentiteit ten top. En zo reed ik in stijl en met volle trots de wegen op – een rijdend visitekaartje, letterlijk en figuurlijk!
Bij dergelijke ontwerpen beginnen we altijd met een simulatie of ook wel “mock-up” genoemd. Zo krijgt u als klant direct een visueel beeld van hoe de wagen eruit kan komen te zien.
Niet alleen was deze Polo een lust voor het oog, hij was ook een geweldig voorbeeld van hoe krachtig visuele branding kan zijn. Of hij nu geparkeerd stond of voorbijzoefde, hij liet overal een blijvende indruk achter.
Wil jij ook een voertuig dat niet alleen functioneel is, maar ook als marketingtool werkt? FixPuffin zet jouw merk letterlijk op de kaart! 🚀
© Lindner WTC Hotel & City Lounge Antwerp • 2020